Algemene Voorwaarden

1.0 Over Blomberg RMT Nederland

De verantwoordelijke voor de webshop is gevestigd in Zweden. Het postadres van het bedrijf is Ekströmmens Säteri 1, 58391, Vikingstad. Als je contact met ons wilt opnemen, stuur dan een e-mail naar maria.franzen@blomberrmrmt.nl met je zaak en je contactgegevens en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

2.0 Bestellen

Wanneer u uw bestelling heeft afgerond, wordt er een orderbevestiging naar uw e-mailadres gestuurd. In de bevestiging vind je alle informatie over producten, prijs, factuur- en afleveradres. Als er een fout in de orderbevestiging staat, dient u direct contact met ons op te nemen via e-mail naar maria.franzen@blomberrmt.nl.

3.0 Levering

Onze normale levertijden zijn 3-4 dagen. OPMERKING! Bestellingen die in het weekend worden geplaatst, worden niet eerder verzonden dan de volgende maandag. Mochten er vertragingen optreden in de levering (zonder dat wij u op de hoogte hebben gesteld van een langere levertijd), neem dan contact met ons op via e-mailadres: maria.franzen@blomberrmt.nl.

4.0 Prijzen

Alle prijzen in de winkel zijn vermeld in EUR Alle prijzen zijn inclusief 25% BTW. uitzonderingen; boekjes en boeken 6% BTW; voedingssupplementen 12% btw. Wij behouden ons het recht voor om prijzen te wijzigen als gevolg van prijswijzigingen van leveranciers, drukfouten in de prijslijst en fouten in prijzen door onjuiste informatie en behouden ons het recht voor om de prijs aan te passen.

5.0 Herroepingsrecht

Bij het kopen van goederen op de website heb je als klant een wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen dat geldt vanaf het moment dat je een door jou besteld artikel hebt ontvangen.

5.1 Bij uitoefening van uw herroepingsrecht:

Je moet aankondigen dat je er spijt van hebt. Het bericht dient gestuurd te worden naar maria.franzen@blomberrmt.nl. In je bericht moet duidelijk je naam, adres, e-mailadres, ordernummer en op welke goederen de retourzending betrekking hebben. U dient de producten direct en uiterlijk binnen 14 dagen na de melding van herroeping aan ons terug te sturen. U bent zelf verantwoordelijk voor retourzending, levering en staat van de producten bij retournering, de producten dienen dan ook goed verpakt en in originele verpakking te worden verzonden. Op het terug te betalen bedrag behouden wij ons het recht voor om een ​​bedrag in mindering te brengen dat overeenkomt met de waardevermindering ten opzichte van de oorspronkelijke waarde van het product bij gebruikt of beschadigd product.

5.2 Het herroepingsrecht is niet van toepassing op:

Producten die om gezondheids- of hygiënische redenen zijn verzegeld (verzegeld) en waarvan de verzegeling (verzegeling) door u is verbroken. Producten die het karakter hebben van een verzegelde audio- of video-opname en waarvan u de verzegeling heeft verbroken. Speciaal gemaakt product, dat speciaal voor u op maat is gemaakt of een duidelijk persoonlijk tintje heeft aan uw wensen. Diensten die zijn voltooid en waarbij je uitdrukkelijk hebt ingestemd met het starten van de dienst zonder herroepingsrecht. Goederen die snel kunnen bederven, zoals voedsel. Losse nummers van kranten of tijdschriften. Zie hier voor meer informatie over het wettelijke herroepingsrecht.

6.0 Reclamaties en klachten

  • Wij inspecteren alle producten voordat ze naar u worden verzonden. Mocht het product bij aankomst nog steeds beschadigd of verkeerd verzonden zijn, dan verbinden wij ons ertoe om in overeenstemming met de huidige wetgeving inzake consumentenbescherming het defect gratis te verhelpen.
  •  U dient altijd contact met ons op te nemen voor goedkeuring voordat u een defect artikel retourneert.
  • De klacht dient onverwijld na ontdekking van het gebrek te worden verzonden.

6.1 Hoe gaat u om met een klacht?

  • Eventuele fouten en gebreken dienen altijd gemeld te worden aan maria.franzen@blomberrmt.nl waar je je naam, adres, e-mailadres, ordernummer en een omschrijving van de fout invult.
  • Als we de fout niet kunnen herstellen of een soortgelijk product niet kunnen leveren, zullen we u het defecte product terugbetalen in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake consumentenbescherming.
  • Bij goedgekeurde klachten zijn wij verantwoordelijk voor de retourzending.
  • We behouden ons het recht voor om een ​​klacht te weigeren als blijkt dat het product niet defect is in overeenstemming met de huidige wetgeving inzake consumentenbescherming.
  • Bij klachten volgen wij de richtlijnen van de Algemene Klachtencommissie in Zweden, arn.se.

7.0 Beperking van aansprakelijkheid

  • Wij nemen geen verantwoordelijkheid voor indirecte schade die kan ontstaan ​​door het product.
  • Wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid voor vertragingen / fouten als gevolg van omstandigheden buiten de macht van het bedrijf (Overmacht). Deze omstandigheden kunnen bijvoorbeeld arbeidsconflict, brand, oorlog, overheidsbesluit, verminderde of geen levering van leverancier zijn.
  • Verder wordt geen verantwoordelijkheid genomen voor eventuele wijzigingen aan producten / producteigenschappen die zijn gewijzigd door de respectieve leverancier en andere factoren buiten onze controle.

8.0 Productinformatie

 Wij behouden ons het recht voor om drukfouten te maken op deze website en de uiteindelijke verkoop van producten.

 We kunnen niet garanderen dat de afbeeldingen het exacte uiterlijk van de producten weergeven, aangezien er een bepaald kleurverschil kan optreden afhankelijk van het scherm, de fotokwaliteit en de resolutie.

 We doen altijd ons best om de producten zo nauwkeurig mogelijk te belichten.

9.0 Informatie over cookies

Volgens de Elektronische Informatiewet moeten bezoekers van een website voor informatieve doeleinden worden geïnformeerd over het gebruik van cookies. De informatie in de cookie kan worden gebruikt om het browsen van een gebruiker te volgen. Een cookie is een klein tekstbestand dat door de website die u bezoekt, op uw computer wordt opgeslagen om toegang te bieden tot verschillende functies. U kunt uw browser zo instellen dat cookies automatisch worden geweigerd. Meer informatie is te vinden op de website van het Zweedse Post- en Telecombureau.

10.0 Persoonlijke informa

tie Door te winkelen bij Blomberg RMT Nederland accepteert u ons gegevensbeschermingsbeleid en onze verwerking van uw persoonlijke gegevens.

Wij beschermen uw privacy en verzamelen niet meer informatie dan nodig is om uw bestelling te verwerken.

We verkopen of geven uw gegevens nooit door aan derden zonder wettelijke basis.

Blomberg RMT Nederland is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens die u als klant aan ons heeft verstrekt.

Uw persoonsgegevens worden door ons verwerkt om uw bestelling te kunnen verwerken en op de momenten dat u nieuwsbrieven of aanbiedingen heeft aangevraagd - om de marketing aan uw individuele behoeften aan te kunnen passen.

Onderstaande informatie is een samenvatting van hoe wij uw gegevens opslaan en verwerken in overeenstemming met de Verordening Gegevensbescherming (AVG).

10.1 Wat is persoonlijke informatie?

Een persoonsgegeven is alle informatie die direct of indirect aan een natuurlijk persoon kan worden toegeschreven.

10.2 Welke informatie slaan we op?

  • Om uw bestelling te kunnen afhandelen en vragen met betrekking tot uw bestelling te kunnen beantwoorden (klantenservice), slaan wij uw voor- en achternaam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, IP-adres en aankoopgeschiedenis op.
  • Uw gegevens worden bewaard zolang wij een wettelijke basis hebben om uw gegevens te verwerken, bijvoorbeeld om de overeenkomst tussen ons na te komen of om te voldoen aan een wettelijke verplichting op grond van bijvoorbeeld de Boekhoudwet.

10.3 Juridische basis

In verband met een aankoop worden uw persoonsgegevens verwerkt om de overeenkomst met u uit te voeren. Marketing, promoties en soortgelijke mailings vinden plaats met uw toestemming.

10.4 Welke informatie wordt gedeeld en met welk doel?

10.4.1 Betalingsprovider

  • Bij het doen van een aankoop wordt informatie gedeeld met Maria Franzén, Sensovital. Wat wordt opgeslagen is voornaam, achternaam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. 
  • Als u ervoor kiest om op factuur te betalen, wordt ook het persoonlijke identiteitsnummer van de betalingsprovider opgeslagen.
  • De informatie wordt opgeslagen om de aankoop te voltooien en om partijen te beschermen tegen fraude.
  • Alle betalingen gebeuren met een factuur.

10.4.2 Rederij

  • Om uw bestellingen te kunnen leveren en onze overeenkomst te voltooien, moeten we specifieke informatie delen met de rederij.
  • Wat met de rederij wordt gedeeld, zijn voornaam, achternaam en adresgegevens voor levering. E-mailadres en/of mobiel nummer mogen ook ter kennisgeving worden gedeeld met de rederij.
  • De rederij waarmee wij samenwerken is: Postnord.

10.4.3 Nieuwsbrief

  • Voor het versturen van nieuwsbrieven maken wij geen gebruik van een extern bedrijf.
  • Als u ervoor heeft gekozen om u te abonneren op onze nieuwsbrief, worden uw voornaam, achternaam en e-mailadres gebruikt. Dit om u op de hoogte te kunnen houden van informatie en aanbiedingen voor marketingdoeleinden.

10.5 Het recht op toegang

U heeft het recht om uittreksels te ontvangen van alle informatie die over u bij ons beschikbaar is. Uittreksels worden elektronisch aangeleverd in een leesbaar formaat.

10.6 Recht op correctie

U heeft het recht om ons te vragen onjuiste informatie bij te werken of onvolledige informatie aan te vullen.

10.7 Het recht om te worden verwijderd

U kunt te allen tijde verzoeken om de informatie over u te verwijderen. Er zijn weinig uitzonderingen op het recht op verwijdering, bijvoorbeeld of het moet worden bewaard omdat we moeten voldoen aan een wettelijke verplichting (bijvoorbeeld op grond van de Boekhoudwet).

10.8 Verantwoordelijk voor gegevensbescherming

Blomberg RMT Nederland is verantwoordelijk voor de opslag en verwerking van persoonsgegevens in de webwinkel en ziet erop toe dat de regels worden nageleefd.

10.9 Hoe we uw persoonlijke gegevens beschermen

Derden die persoonsgegevens verwerken bij blomberrmt.nl zijn onderaannemers van de Gegevensbeheerder. De diensten van deze onderaannemers zijn onmisbaar voor de uitvoering van het contract, de aankoop en de verwerking van de elektronische bestelling tussen de Gegevensbeheerder en de Klant.

De onderaannemers van de Gegevensbeheerder zijn:

  • Webnode AG (e-shop systeem);
  • Rederij; Google Analytics (website-analyse); Rechten van de klant

11.0 Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden

We behouden ons het recht voor om op elk moment wijzigingen aan te brengen in de voorwaarden. Wijzigingen in de voorwaarden zullen online op de website worden gepubliceerd. De gewijzigde voorwaarden worden geacht geaccepteerd te zijn in verband met bestellingen of bezoeken aan de website.

12.0 Geschil en rechtskeuze

Indien een geschil niet in overleg met de klantenservice van het bedrijf en de klant kan worden opgelost, kunt u als klant terecht bij de Algemene Klachtencommissie, zie arn.se. Voor inwoners van een ander EU-land dan Zweden kunnen klachten online worden ingediend via het platform voor geschillenbeslechting van de Europese Commissie, zie https://ec.europa.eu/consumers/odr

Bij een geschil volgen wij de besluiten van ARN of het desbetreffende geschillenorgaan. Geschillen met betrekking tot de interpretatie of toepassing van deze algemene voorwaarden zullen worden geïnterpreteerd in overeenstemming met de Zweedse wet en wetgeving.


2022-02-20